Zamieszczone przez grzegorzp
[O1] Klima - wieje na ciepło. Wentylatory duzy i mały stoją.
Zwiń
X
-
[O1] Klima - wieje na ciepło. Wentylatory duzy i mały stoją.
Witam.
Po wielu latach bezawaryjnej jazdy skodą nr[1] po raz pierwszy mam problem z klimą/wentylatorami.
Wczoraj po włączeniu klimatyzacji zauważyłem, że climatronic siadł i nie chłodzi powietrza, tzn. wieje cały czas "na ciepło". Nie działają również wentylatory chłodnicy [co do małego mam pewność, duży - nie mam pewności, bo nie wiem przy jakiej temp. na szafie powinien się załączać... w każdym razie przy 90 nie startuje]. Podjechałem do najbliższego warsztatu i wstępnie stwierdzili że jeżeli chodzi o klimę, to nie zasprzęgla się sprężarka klimy, tzn po połączeniu "na krótko" z aku sprzęgło działa, natomiast w trybie normalnym nie. Sprawdziłem bezpiecznik [nr16] 10A - jedyny który w manualu jest wspomniany w temacie klimatyzacji. Nad tematem wentylatorów się nie zastanawiałem, ale nie wydaje mi się żeby obydwa poszły momentalnie w tym samym czasie...
Dwie dodatkowe informacje - VAG nie wykazuje żadnych zapamiętanych błędów. Jakiś tydzień temu wymieniałem pasek rozrządu, wielorowkowy [wieloklinowy jak ktoś woli], napinacze, rolki, etc... i pompe wody [raczej nie istotne], oraz czujnik G62 [temp płynu chłodzącego].
Czytałem gdzieś na forum, że pod aku jest przekaźnik klimy/wentylatorów i chodzi mi po głowie czy to aby nie powód...
Jakieś pomysły/sugestie/podpowiedzi/tropy/rady mile widziane. Na dniach miałem jechać na przegląd i uzupełnienie klimy...
Pozdrawiam.[1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
[2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,
-
-
Sprawdź jeszcze bezpieczniki takie duże zielone(chyba) na akumulatorze- ja miałem jedno gniazdo nadpalone i też wentylatory 'stały" a klima nie chłodziła. Co to przekaźnika -modułu to VAG by pokazał błąd. Jak chcesz się do niego dostać to jest pod akumulatorem przykręcony od "spodu" do podłużnicy.
Komentarz
-
-
Patrzyłem na te bezpieczniki od góry - wszystko wyglądało dobrze, natomiast nie przyszło mi do głowy żeby je wyciągać z gniazd Mój błąd - sprawdzę. Przekaźnik - no i właśnie to mnie zbija z pantałyków i powoduje zagwozdkę - zero błędów...[1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
[2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,
Komentarz
-
-
Czynnik był wymieniany w 2007roku. Pytanie: czy przy zbyt małej ilości czynnika a co za tym idzie zbyt małym ciśnienu czujnik ciśnienia nie powinien zapisać błędu? Nie wiem, ale koncepcja ze zbyt małą ilością czynnika nie wydaje mi się trafiona tym bardziej, że do tej pory wszystko działało poprawnie. Oczywiście mogę się mylić...[1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
[2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,
Komentarz
-
-
Na manualnej klimie nic nie mam w błędach a właśnie walcze z uszczelnieniem układu.
Jak jest za małe ciśnienie w układzie to sprężarka nie ruszy!
A co do wymiany czynnika w 2007.... hehe :lol: jedź sprawdzić a nie szukaj problemów.
A niech tak trafiła się malutka nieszczelność i już...
... wentylator analogicznie też nie ruszy bo po co
Komentarz
-
-
Dzięki janusz35. To było nadpalone gniazdko bezpiecznika [na aku - lewy, od strony silnika]... Bezpiecznik od góry wygląda zupełnie nie podejrzanie, natomiast już wyciągnięcie ujawniło że się zgrzał ze stopkami... co ciekawe - niczego z góry nie widać, nawet najmniejszego śladu nadtopienia plastiku. Nauka z tego przykładu płynie taka - czego możesz dotknąć, puruszyć, wyciągnąc - zrób to a nie tylko przyglądaj sie
@Space99. Nie w ramach polemiki, ale w ramach pytania: czy mała ilość czynnika chlodzącego [mała ilość powinna spowodować małe ciśnienie] nie powinna wygenerować błędu?
Co do roku 2007 - masz racje... Dlatego na końcu pierwszego posta napisałem "Na dniach miałem jechać na przegląd i uzupełnienie klimy... "
Pozdro.[1] Octavia Kombi 1.9TDI, 2001, 81kW [110KM], AHF,
[2] Octavia 1.9TDI, 2004, 81kW [110KM], ASV,
Komentarz
-
Komentarz